יום סיירות על פי החניך ע’

יום סיירות ינואר 19′

היום שלי התחיל בשעה 5:45 קמתי התארגנתי ויצאתי עם ג’ וי’ (שגם קיבלו זימון לאותו יום) לתחנת הרכבת משה דיין בראשון לציון.

הגענו בסביבות 7:15(הזימון היה ל-7:30) עלינו לאוטובוס לבסיס בפלמחים(נסיעה של כמה דקות). כשהגענו היינו צריכים להירשם, לקבל מספר שדה ולקבל אישור מחובש שאתה כשיר לבצע את היום. כמו כן צריך למלא בטופס באיזה גיבוש היית מעוניין ״גיבוש ליחידה״(סיירת מטכל, יחידת שלדג, יחידת 669) או ״גיבוש שייטת״(גיבוש לשייטת 13).

לאחר זמן מה התחלנו חימום כאשר כל רבע שעה יצאה קבוצה חדשה של בערך 70 מלש”בים(מועמדים לשירות הביטחון) לריצת 2000 המטרים. סיימתי את בריצה בסביבות 7:30 במקום השני. לאחר מכן החזירו אותנו לאוהלים כדי לאכול ארוחת בוקר(כריך עם ריבת תפוזים או שוקולד). המגבש לא איפשר לנו(המתגבשים) לאכול אוכל מהבית. בשעה 11:00 הגיע אחד המגבשים והקריא רשימה של בערך 30 מלשב״ים ואמר להם ללכת לאחת הדיונות כדי לקבל הוראות להמשך -אותם חברה בדיעבד לא עברו את הרף המינימאלי של ריצת 2000 ולכן לא המשיכו ביום המיון.

בהמשך היום חילקו אותנו לדיונות כאשר יש בערך 20 דיונות, וכאן היום באמת התחיל. היו לנו 3 מגבשים: 2 יוצאי מטכ”ל ואחד שייטת (אחד דומיננטי שמחלק הוראות, ושניים שכמעט ולא מדברים). הקפנו את הדיונה פעם אחת בתור חימום ואז המגבש נתן לנו 25 שניות לעלות ולרדת שוב את הדיונה(כמה פעמים ). ניתן היה לראות כי באמת הם לא רשמו מספרים בהתחלה.

אקט ראשון – ספרינטים סדריי הגעה: המגבש נתן הנחייה להקיף את את החפירה שהוא תקע במעלה הדיונה ולאחר מכן להעמד בסדרי הגעה. בהתחלה הוא רשם רק עשרת החברה הראשונים ואז מתקדם ל-8 ואז 6 ראשונים. בשני ספרינטים הראשונים הייתי בערך 5 ולאחר מכן עד הזינוק האחרון הייתי ראשון לאורך כל האקט.  עם כל הקושי וסבל שהדופק על 200 עמדתי זקוף ודרוך להזנקה הבאה ככה משהו כמו 10 הזנקות עד שהמגבש חדל את התרגיל.

אקט שני – אלונקה סוציומטרית: המגבש נתן לנו כ7-10 דקות מנוחה לפתיחת אלונקה כשעלייה יש לשים שלושה שקיי חול מלאים , ובנוסף כל אחד מהמתגבשים היה צריך לשתות 3 כוסות מים מלאות. בתחילת האקט המגבש מראה איך מרימים אלונקה ומסביר את הנחיות התרגיל -״כולם יוצאים לספרינט , הארבעה הראשונים תופסים את האלונקה ,החמישי לוקח ג’ריקן והשישי שק חול ויוצאים לסיבוב נוסף , מי שלא תפס שום דבר יוצא לסיבוב פראייר(בלי ציוד) – כל זה נחשב מקצה אחד.

בכל אחת מהפעמים הצלחתי להגיע לאלונקה( לדעתי כ12 מקצים בערך). באחד האקטים אחד החברה קרס עם האלונקה – לא הורדנו את האלונקה הוא חזר לעמוד והמשכנו. האקט מסתיים , המגבש נותן 7 דקות מנוחה ויוצאים לאקט הבא.

אקט שלישי – חפירת בור: חלק מהקבוצות חופרות בור וחלק חופרת תעלה אצלנו ביקשו תעלה . המגבש נתן הנחיות ברורות ״רוחב התעלה הוא את חפירהֿ עומק התעלה הוא את חפירה ולדאוג שהתעלה תיהיה כמהשיותר ארוכה. לדעתי הלך לי לא טוב כמו שרציתי, המגבש נתן לי מקום יותר רחוק מהדיונה עם המון אבנים. בשלב מסוים כבר לא יכלתי לחפור לעומק בגלל המון אבנים.

אקט אחרון – זחילות + שקים: חשוב להדגיש שהתרגיל בלי מנוחה בכלל. המגבש מבקש מאיתנו להניח שקים באמצע הדיונה כאשר אנחנו זוחלים עד אליהם מרימים את השק מבצעים סיבוב סביב האת חפירה ומניחים אותו באותו שורה , ספרינט עד לנקודת התחלה שבה אתה אומר את המספר שדה שלך ומספר הקפה. כל סיבוב אמרתי לעצמי בראש כל הזמן איזה סיבוב אני כדי לא להתבלבל בספירה. לי אישית התרגיל לא היה קשה אפילו סוג של מנוחה אחרי כל הספרינטים. סה״כ עשיתי 10 סבבים הייתי הראשון ואיך שסיימתי 10 סבבים הוא חדל את התרגיל ואמר לכולם להישאר במקום ורשם תוצאות לכולם.

סיום אקטים פיזיים ושיחה של הקבוצות ולבסוף תוצאות: המגבש אמר לנו לסדר את הציוד, לשים סווצרטים וכאן סיימנו את החלק הפיזי. התחלנו ב11:30 וסיימנו ב14:00, המגבש אמר לנו כל הכבוד. לאחר מכן כל אחד מספר קצת על עצמו איך קוראים לו , בן כמה , מאיפה הוא , איך הוא התכונן ומה סימן כעדיפות ראשונה. מיד לאחר מכן הגיע חייל לתת לנו למלא סוציומטרי ולדרג את כל חברי הקבוצה. כשסיימנו אמרו לנו להגיע לרחבה של האוהלים וביקשו מאיתנו להקים אוהל.

כעבור משהו כמו שעה וחצי יש תוצאות – נאמר לנו שכל המספרים שהוא מקריא הולכים לאוהל הגבוה (ככה שאתה לא יודע עדיין מה קיבלת).לאחר זמן מה מקריאים את המספר שלי ואני הולך לאוהל מימין תוך כמה דקות מגיע מגבש לאוהל ואומר לנו שקיבלנו גיבוש מטכ”ל, סה״כ 50+- קיבלו מטכ”ל, ביום סיירות הזה היו המון מלש”בים(בוודאות יותר מ-500)

טיפ נקודתי ליום הזה – הקורס לימד אותי המון בכל הקשור ליום המיון- מאיך להתכונן אליו, דרך מתן כלים פיזיים ומנטלים עד לאקטים שיחכו לי ביום עצמו. ממליץ בחום להגיע לאחד מאימוני הניסיון כדי ללמוד מהמדריכים המנוסים.