יום סיירות חדש – ינואר 23′

מגיעים לתחנת הרכבת ביבנה מערב ב7:00 או 8:00, תלוי בזימון.
מציגים את תעודת הזהות והטופס הרפואי שמתבקשים להביא מראש, ומקבלים צמיד שמאשר את ההגעה ליום הסיירות. עולים לאוטובוסים ונוסעים לבסיס בפלמחים. בירידה מהאוטובוסים מחלקים לכל אחד מספר ורושמים אותו על החולצה. לאחר מכן הולכים לבדיקות מדדים רפואיים- במידה והם תקינים, תקבלו סימון שמצביע על כך שאתם כשירים בריאותית ליום הסיירות.
לאחר מכן תעברו חימום לקראת ריצת הניפוי, שאורכה קילומטר. הריצה נועדה לסנן את אלו שלא עומדים בזמן יעד מסוים (לא ידוע). אין חשיבות לסדר ההגעה, אבל תתנו מאה אחוז, יש אחרי זה המון זמן מנוחה.
אחרי הריצה מקבלים קצת אוכל על פי הנחיות מסוימות. המנוחה אורכת כמעט שעתיים ואחרי זה מתחלקים באופן אקראי לכ-20 צוותים כשבכל צוות כ-15 מתמודדים (משתנה), ומתחילים את האקטים.

טיפ: תנו מאה אחוז כל שנייה, זה נגמר כל כך מהר. אם לא, אתם תתחרטו.

בין אקט לאקט יש מנוחה של 10-15 דקות- משתנה ותלוי במגבשים.

אקט ראשון- זחילה משולב שקים (צוקון): זוחלים מקו ההזנקה עד לשק ויוצאים יחד אתו להקפה של הדיונה, לאחר מכן מבצעים הקפה נוספת ללא השק וחוזרים לקו ההזנקה- סופרים בקול את מספר הסיבובים. האקט נגמר לאחר כ-10 סיבובים. המטרה היא לעשות כמה שיותר סיבובים עד סוף הזמן.

אקט שני- אלונקה סוציומטרית: בכל פעם שמזניקים, יוצאים להקפה כמה שיותר מהירה של הדיונה, ארבעת הראשונים שמגיעים לאלונקה, שמחכה בקו הזינוק- על האלונקה יש 4-7 שקים, לוקחים אותה לסיבוב נוסף של הדיונה, השניים אחריהם לוקחים ג’ריקנים של מים, והשאר יוצאים לסיבוב נוסף ללא ציוד. המטרה היא להגיע כמה שיותר פעמים לאלונקה במהלך האקט. האקט נמשך 25-30 דקות.
*חשוב מאוד לא לוותר ולקחת “סיבוב מנוחה”, אלא לנסות להגיע לאלונקה בכל פעם.

אקט שלישי- בור: מקבלים את חפירה, והמשימה היא לחפור בור ברוחב ואורך של מטר (פעמיים אורך האת) וכמה שיותר עמוק, בזמן מסוים (כ-15 דקות). אחרי זה ישאלו מהי מידת שביעות הרצון שלך מהבור, כמה היית מדרג אותו מ1-10, והאם עמדת במשימה.
*טיפ- לא להתייחס אל האקט כמנוחה, לנצל כל שנייה כדי להרחיב ולהעמיק את הבור, אי אפשר לדעת מתי יעצרו את הזמן.

אקט רביעי- סדרי הגעה: מסתדרים בשורה לאורך הקו, בכל פעם מזניקים והמטרה היא להקיף את הדיונה כמה שיותר מהר ולהגיע בחזרה אל הקו. מסתדרים מחדש בשורה על פי סדר האנשים שהגיעו, כאשר הראשון בקצה, אחריו השני וכן הלאה. שימו לב, רק ארבעת הראשונים שמגיעים בכל פעם נרשמים על ידי המגבשים, לכן, כדאי להילחם על הגעה במקומות הללו.
האקט עצמו דיי קצר , אבל גם זמני המנוחה בין ההזנקות. אל תשמרו כוחות!!
*טיפ- תנו מיליון אחוז, האקט קצר, והוא גם האקט הפיזי האחרון, זה יגמר כל כך מהר שלא תשימו לב ולכן שווה לתת הכל בכל אחד מהסיבובים.

אקט חמישי- ציור מפה בחול (קבוצתי): המגבשים מחלקים את הצוות לשלוש קבוצות קטנות, המשימה היא לצייר מפה כלשהי, לדוגמא: המזרח התיכון או אירופה. בהתחלה יתנו לכם זמן לתכנון באופן אישי, ולאחר מכן בתור קבוצה. לאחר סיום התכנון נותנים זמן מסוים לביצוע המשימה בפועל. המטרה היא להשמיע את עצמכם ולא “להעלם”.

אקט שישי- בניית צורה כלשהי משקים (קבוצתי): המטרה הכללית של התרגיל היא לבנות כצוות צורה כלשהי משקים. יש ארבעה סוגי תפקידים: בנאים- בונים את הצורה (מבצעים את המשימה בפועל), אלונקאים- ארבעה שמרימים את האלונקה, משגיחים- שוכבים על החול ו”מאבטחים”, וממלאי שקים- ממלאים את השקים שמשמשים לבניית הצורה, עליהם למלא את השקים במהירות רבה בכדי שהמשימה תושלם כמה שיותר מהר. רק אחד התפקידים יוכל לדבר וכל השאר רק מבצעים את תפקידם. בכל פעם שהמגבש צועק רימון צריך לרוץ לקו של ההתחלה ולבצע 10 שכיבות שמיכה או כפיפות בטן, בהתאם למה שהמגבש יאמר, לאחר מכן מסתדרים מחדש בתפקידים באופן האקראי. נסו לקחת תפקידים שיתרמו כמה שיותר להצלחה של ביצוע המשימה.

אחרי זה יש שיחה עם המגבשים, שואלים באופן כללי איך עבר עליך היום והאם אתה מרוצה.

לבסוף: שאלון סוציומטרי שבו צריך לדרג כל אחד מהצוות מהראשון עד האחרון, על פי מי הכי מתאים להיות לוחם ביחידה מובחרת.

*חשוב להדגיש שאורך האקטים, המנוחות, ולעיתים גם האקטים עצמם משתנים מעט מצוות לצוות.

בהצלחה ביום סיירות!

מזל טוב לכל החניכים שעברו בהצלחה לגיבוש שייטת וגיבוש אחוד (מטכ”ל, שלדג, 669)