יום סיירות ינואר 2024 – עדכון חדש!

השנה בוצעו כמה שינויים שאולי כדאי שתדעו. קראו היטב כדי להיות המעודכנים ביותר. נכתב על ידי חניך איי-טים:

  1. 8:30 התחלת העלאת חברה לאוטובוסים
  2. 9:00 יציאה לדרך (לקבוצה שלי. היו קבוצות שיצאו גם סביבות 10 והגיעו לבא”ח רק ב11 וחצי בערך אז תגיעו מוקדם)
  3. קבלת מספר ובדיקה רפואית ב10 וחצי בערך

תחילת היום עצמו:
מחלקים לקבוצות של 40 ע”פ המספר חולצה (קבוצה 1: מספרים 1 – 40 קבוצה 2: 41- 80 …….). יוצאים לעשות חימום של 10 דקות בערך. רצים בשני תורים לאזור המדידה בערך 500 מטר מהאוהלים. בריצה יוצאים כל ה40 בו זמנית (עדיף להתמקם בשני תורים מקדימה כדי לתפוס מקום טוב בהזנקה כדי לא להיות תקוע עם האנשים שרצים לאט מאחורה. לי זה קרה ובסוף הגעתי רק 7 למרות שיכולתי מהר יותר)

חוזרים בחזרה לאוהלים (הצעה שלי תעשו מתיחות לרגליים. מחכה לכם שעתיים של ישיבה שהרגליים יתפסו שם אז שווה מאוד לעשות מתיחות). שעה בערך לפני ההתחלה של האקטים יתנו לכם לאכול לחם ובוטנים (הצעה שלי תאכלו חצי לחמנייה וקצת בוטנים ממולחים. לא להגזים כי בכל זאת עוד שעה האקטים אבל כן לאכול קצת בשביל קצת אנרגיה ומלח).

חלוקה לקבוצות. זה רנדומלי ברמות. לא היה איתי מישהו אחד שרץ איתי את הריצת ניפוי והם לא היו במיקומים כאלה טובים ולא שווים לשלי אז באמת רנדומלי.

האקטים:
קבוצה שלי קבוצה 2 ו17 משתתפים ו5 מגבשים. מתחילים בלאגן שקים וציוד (ישר תתחילו בלעזור ולדבר ולצאת מהשוק. קודם כל כדי לעזור לכם להיכנס לעניינים וגם כי רושמים את זה).

אקט ראשון: תרגיל משולב. אצלי ירד גשם חזק וגם היה קר, אם יהיה אצלכם אז אל תדאגו זה מתחמם מאוד מהר כשאתם מתחילים לזחול. אצלי הדיונה הייתה כמעט בלי שיפוע אבל היו דיונות קשות יותר. זחלנו בערך 15-20 מטר הרמנו שקים ויצאנו לריצה של עוד 20 מטר. (בזחילות הראשונות תפתחו חזק ומהר מאוד כי זה יעזור לכם להתמקם טוב להמשך האקט וגם כולם פותחים חזק. בנוסף כשאתם מגיעים לשק תנסו לעשות את כל המעברים הכי מהר שאפשר ולרוץ עם השק מסביב לנקודת סימון. לא ללכת!) אני הגעתי שני ועשיתי 12.

אקט שני: אלונקה- אצלי הייתה קבוצה מאוד חזקה אז יצא שהיינו בערך 6 חבר’ה שכל הזמן התחלפו בין האלונקה לג’ריקנים. (בהזנקות תהיו חדים ואל תתביישו להזיז אנשים הצידה כדי לתפוס מקום טוב בקו הזנקה). אצלי המגבשים הפכו את הכיוונים כך שרצנו מהירידה לעלייה. עשינו 11 סבבים בערך.

אקט שלישי: בור. אם נותנים לכם לבחור מיקום של הבור תבחרו במעלה הדיונה ובשום פנים ואופן לא קרוב להתחלה של הדיונה מלמטה. יש שכבה של אבנים שאי אפשר לעבור אותה וזה סתם יוצר סיבוך אחר כך עם המגבשים. לי זה קרה ואמרו לי לבנות תעלה באורך הכי ארוך שאני יכול ועל רוחב מטר וזה סתם יצא מוזר ומעצבן. (תמיד תעבדו בקצב קבוע ומהיר, לא לשמור אנרגיה כי יש רק עוד אקט אחד לסוף)

אקט רביעי: ריצה עם שקים. לרוץ עם שק ולעשות כמה שיותר הקפות אתו. אצלי כולם התחילו חזק ואז כמעט כולם התחילו להאט וחלק הלכו. החברה החזקים המשיכו לרוץ ותמיד היו צמודים אלי. הגעתי שני ועשיתי 16 סיבובים. שימו לב שלמעשה ביטלו כאן את תחנת הספרינטים החופשיים. שינוי משמעותי.

דינמיקה קבוצתית: לצייר מפה של המזרח התיכון

שיחת סיכום וחוזרים לסדר ציוד והולכים לאוהל לדירוג הסוציומטרי.

טיפים נוספים:

  1. כל מאכל שנותנים לכם לאכול שם תאכלו. הם יודעים מה הם עושים מבחינת אכילה וצבירת אנרגיה לפני כל פעילות וזה לא יפגע בכם אז תאכלו אבל לא להתפוצץ מאוכל אחרי הריצת ניפוי.
  2. לשתות הרבה מים כדי שהשרירים יתפקדו טוב
  3. אל תפחדו מכל האנשים שאתם רואים בסוף אתם מתחרים מול 20 חברה מהם ואתם בעצמכם ברמה פסיכית אז אל תדאגו ותתרכזו בעצמכם.
  4. ריצת ניפוי- תתמקמו מקדימה כבר בתורים של החימום כי זה התורים שהולכים איתם בדרך לאזור של הריצה. תתמקמו על הקו הזנקה ולא מאחורי אנשים כי אחר כך קשה לעקוף אותם וזה סתם לוקח זמן. לרוץ בקצב שאתם מכירים.
  5. לעשות מתיחות אחרי הריצה כדי לא להיתפס בזמן שאתם יושבים שעתיים
  6. ישר על ההתחלה לעזור לכל מי שאתם יכולים כשאתם מגיעים לדיונה ולקבוצה שלכם כדי להתבלט ולצאת מהשוק של השעתיים ישיבה.
  7. באקט זחילות להתחיל מהר ולשמור על קצב מהיר. לא נסות לעקוף מישהו כשאתה מאחוריו, לעקוף רק מהצד אני חטפתי מזה רגל לפנים וזה לא כיף.
  8. באלונקה לתת את ה200% בכל הזנקה כדי להגיע לאלונקה, לי היו 3 ג’ריקנים שנתנו לתפוס אז לא סוף העולם אם לא תפסת אלונקה כל פעם. להיות חד על ההזנקות ולהיזהר מהחלקות (אצלי ירד גשם אז הרבה החליקו)
  9. סוציומטרי – תנסו לקחת פיקוד ישר אבל לא להשתלט ולרמוס רעיונות של אחרים